Kansallinen koulutuksen arviointikeskus teki vuosina 2021-2022 selvityksen valmistavasta opetuksesta ja oman äidinkielen opetuksesta. Selvityksen tarkoitus oli kartoittaa opetuksen nykytilaa ja vaikuttavuutta. Selvityksessä tuli ilmi, että valmistava opetus ja oman äidinkielen opetus edistävät oppilaiden kielitaitoa, kouluvalmiuksia ja kotoutumista. Opetuksen järjestämisessä havaittiin myös haasteita, erityisesti oppimisen tukemista olisi syytä parantaa.
Viimeisimmät kirjoitukset
Viimeisimmät kommentit
- Annika Rae: Syksyn koulutuspäivät – save the date!
- Vida Prendi-Nikaj: Syksyn koulutuspäivät – save the date!
- Tuulia: Syysseminaari
- Iman: Syysseminaari
- Tuulia: Vertaistukea tarjolla!
Arkisto
Viimeisimmät artikkelit
- Kevätseminaari ja vuosikokous 9.5.2023
- Helsingin ok-opet koolla 6.3.2023
- Syysseminaari la 26.11.2022 10.11.2022
- Karvin selvitys julkaistu 10.9.2022
Avainsanat
Apulaispormestarin vastaanotto
Helsingin oman äidinkielen opettajat
huoltajat
hyvinvointiseminaari
international mother language day
job coaching
kansainvälinen äidinkielen päivä
kielimessut
kielitietoinen koulu
monikielisyys
oaj:n hyvinvointirahasto
oman äidinkielen opetus
opettajan työhyvinvointi
peer support
perheen näkökulma
syysseminaari
työhyvinvointi
työnohjaus
täydennyskoulutus
vertaistukiryhmä